salgsbetingelser
Generelle salgsbetingelser for Q3 Partners AS
Disse betingelsene er gjeldende fra 1. januar 2025 og gjelder inntil videre.
Klikk på den fanen du ønsker å lese nærmere om.
1. Anvendelsesområde
Disse generelle salgsbetingelsene gjelder for alle konsulenttjenester levert av Q3 Partners AS (heretter «Leverandøren») til kunde (heretter «Kunden»), med mindre annet er skriftlig avtalt.
2. Tjenester og leveranse
2.1 Leverandøren forplikter seg til å levere konsulenttjenester som beskrevet i akseptert tilbud eller avtale.
2.2 Leveransen utføres i henhold til de krav og spesifikasjoner som er avtalt mellom partene.
2.3 Kunden kan be om endringer i oppdragets omfang, forutsatt at dette godkjennes av Leverandøren, og at eventuelle kostnads- eller tidsmessige konsekvenser avklares skriftlig.
3. Pris og betalingsbetingelser
3.1 Prisen for tjenestene er spesifisert i tilbudet eller avtalen mellom partene. Alle priser er eksklusive mva.
3.2 Eventuelle utlegg som reiser, overnatting og diett faktureres i henhold til gjeldende satser eller etter avtale med Kunden.
3.3 Fakturering skjer normalt månedlig med 14 dagers betalingsfrist. Ved forsinket betaling kan morarente iht. forsinkelsesrenteloven påløpe.
3.4 Leverandøren har rett til å justere priser årlig, med mindre annet er avtalt.
4. Varighet og oppsigelse
4.1 Avtalen gjelder inntil oppdraget er fullført eller sies opp av en av partene.
4.2 Oppsigelsestiden er tre måneder dersom ikke annet er avtalt.
4.3 Partene kan heve avtalen umiddelbart ved vesentlig mislighold.
5. Ansvar og begrensninger
5.1 Leverandøren er ikke ansvarlig for indirekte tap, følgeskader eller økonomisk tap som oppstår som følge av tjenestene, med mindre tapet skyldes grov uaktsomhet eller forsettlig mislighold.
5.2 Eventuelt erstatningsansvar er begrenset til fakturert beløp for den aktuelle leveransen.
6. Rettigheter til resultater
6.1 Kunden får bruksrett til alle leverte resultater innenfor avtalt formål.
6.2 Leverandøren beholder eierskap til generelle metoder, modeller og verktøy utviklet før eller under oppdraget.
7. Taushetsplikt
7.1 Partene forplikter seg til konfidensialitet vedrørende all informasjon mottatt i forbindelse med oppdraget.
7.2 Taushetsplikten gjelder også etter oppdragets avslutning, med mindre informasjonen allerede er offentlig kjent eller tilgjengelig.
8. Force Majeure
8.1 Ingen av partene skal holdes ansvarlig for manglende oppfyllelse av forpliktelser som skyldes force majeure, inkludert, men ikke begrenset til, naturkatastrofer, streik, pandemier eller myndighetspålagte restriksjoner.
8.2 Dersom en force majeure-situasjon varer i mer enn 90 dager, kan hver av partene si opp avtalen med 15 dagers skriftlig varsel.
9. Tvisteløsning
9.1 Partene skal søke å løse eventuelle tvister gjennom forhandlinger.
9.2 Dersom en tvist ikke løses gjennom forhandlinger, skal den avgjøres ved voldgift i Arendal i henhold til norsk rett.